Viken filmsenter arrangerer spillkonventet sammen med Norsk filminstitutt og Virke produsentforeningen. Arrangementet hadde ikke vært mulig uten støtte fra våre samarbeidspartnere: Unreal Engine, Funcom, Kreativt Europa og de regionale filmsenterne.
Viken filmsenters Adferskodeskal bidra til at det oppleves trygt og inspirerende å delta på våre arrangementer. Hvis du opplever eller blir oppmerksom på uønsket adferd under konventet, si fra til oss som er arrangører!
Henriette Myrlund jobber som marked- og kommunikasjonssjef i Buktafestivalen i Tromsø. I tillegg driver hun Tellicherry Games, og er spillkonsulent for Østnorsk Filmsenter. Ellers streamer hun under navnet «pnkyfish» på Twitch og eier en helt egen prisoner-maske fra Elden Ring.
Fra import og distribusjon av spill på tidlig 90-tall gjennom oppbyggingen av en av de første nordiske publishere i siste halvdel av samme årtiet, nesten ti år i Funcom med ansvar for publishing, marketing, salg og forretningsutvikling og med lang fartstid i VIRKE Produsenforeningens styre har Morten vist et brennende engasjement for bransjen. De siste fem årene har han jobbet i større svenske selskaper, og er nå Chief Commercial Officer i FuriousHorizons, selskapet som blant annet eier RawFury. Morten sitter også i endel styrer – blant annet i Hyper Games og Krillbite.
Thomas er leder for Qvisten Games, en avdeling av QvistenAnimation. I over 20 år har han jobbet med utvikling og produksjon av spill, og har hatt alle roller foruten å lage musikk og lyd —heldigvis for spillene. I dag jobber han med strategi, finansiering, merkevarebygging og andre voksenting.
Sammen med Stine Wærn, driver Tinka Ravn Studio i Drammen. Fra mer enn 20 spillutgivelser, har Tinka erfaring med konseptutvikling, spilldesign, tekst, lokalisering, regi – og tett samarbeid med IP-havere. Ravn brenner for å skape gode spillopplevelser, og synes at også barn fortjener kvalitet.
Ari has 15 years of varied games industry experience ranging from social, web and mobile games to console games. His latest work before joining Epic Games was as a lead programmer on Housemarque’s Returnal for PlayStation 5.
Rui joined Funcom in 2004 in Oslo coming straight from his master’s degree in Computer Science in Lisbon, Portugal, as an AI Programmer on Age of Conan. He rose to Lead Programmer and then to CTO, moved to Canada to help open a studio there and came back to the warmer lands of Norway, where he then became CEO of the company in 2015.
Are er daglig leder og en av gründerne i selskapet Hyper Games. Han har bakgrunn som både art director og programmerer, og jobba med reklame og markedsføring før Hyper Games ble etablert i 2012.
Tobias er daglig leder i Krillbite Studio, og har bakgrunn fra produksjonsroller i både Revolution Software og Megapop. Tobias har jaget publisher-avtaler i flere år.
Ari is an Unreal Engine Evangelist for Northern Europe. He has 15 years of varied games industry experience ranging from social, web and mobile games to console games. His latest work before joining Epic Games was as a lead programmer on Housemarque’s Returnal for PlayStation 5.
Morgenstrekken er en urgammel tradisjon som oppstod hos Hamar Game Collective. Bli med Martin og Runa for en liten strekk og en god start på dagen! Ingen forkunnskaper om strekking kreves.
Linn har jobbet med varierende jobber i spillbransjen i Norge. Hun begynte med å starte spillkonferansen, Konsoll for så å starte flere initiativ som Kompetansesenter for Spillutvikling, SnowCannon Games og andre initiativ. I de senere årene har hun jobbet internt i spillselskaper med markedsføring og forretningsutvikling. I Pineleaf var hun ansatt som forretningsutvikler og tok over som Daglig Leder i de siste månedene før selskapet måtte legges ned. Linn Søvig er i dag en ambassadør for spillinvesteringsselskapet, WINGS og COO for kanadiske TRU LUV.
Herman begynte å jobbe i TONOs markedsavdeling i 1994, og har siden 2000 jobbet i avdelingen for online og media. Utdannet økonom med fokus på å finne forretningsmessig gode løsninger som ivaretar låtskrivernes økonomiske interesser.
Sara jobber med lisensiering av musikk og kreative partnersamarbeid hos Sony Music Norway. Til daglig jobber hun tett opp mot film, serier, TV og reklame, men trekkes mot den mer komplekse spilljungelen og potensialet for gode synergier, både lyd og bilde og bransjene i mellom. Sara har bakgrunn fra musikkproduksjon, Kulturprosjektledelse, Internasjonale utviklingsstudier og journalistikk, og er styremedlem og frivilligansvarlig for undergrunnsfestivalen Høstsabbat.
Theo er komponist og lyddesigner for Snowcastle Games og Dagligleder for Game Audio in Norway (GAiN) , forening for lyd og musikk i spill og interaktiv media. Han har en Bachelor i Music Production & Sound Design fra Academy of Art University i San Francisco, California, og har jobbet med både film og spill i de siste sju årene.
Kort om TONO:
TONO er et privat samvirkeforetak eid og styrt av norske komponister, tekstforfattere og musikkforlag. TONO har forvatningsoppdrag fra ca 37.000 norske opphavere, og gjennom gjensidighetsavtaler med utenlandske søsterselskaper forvalter vi et verdensrepertoar av musikk i Norge. TONOs oppdrag er å drive kollektiv forvaltning med utgangspunkt i opphavernes enerett i åndsverklovens §3. På vegne av rettighetshaverne gir TONO tillatelse til bruk og tar inn vederlag som avregnes til de som har skapt musikken som brukes.
Gaute er co-grunnlegger av Funcom og psykologspesialist fra UiO. Han har regissert store spill som Age of Conan og Anarchy Online, og har over 30 års erfaring fra spillbransjen. Gaute har i de siste årene vært kreativt ansvarlig i Attensi, og er nå i gang med å starte et spillfirma for behandling av psykiske lidelser.
Runa er prosjektleder hos Hyper Games, det prisvinnende studioet bak titler som Mørkredd og Snusmumrikken: Melodien i Mummidalen. Hun var tidligere daglig leder for Hamar Game Collective og har jobbet i spillbransjen siden 2014.
Jørgen er daglig leder og medgrunnlegger av spillselskapet Megapop. Han har jobbet med spill i over 30 år for selskaper som Funcom og Artplant, i tillegg til å ha vært spilljournalist i VG og flere andre steder. Jørgen elsker spill, og alle ting som har med spillindustrien å gjøre. Etter en lang karriere med mange oppturer, men også noen nedturer er han klar for å dele noen av erfaringene sine.
Lars Olav er daglig leder og medstifter i Riddlebit Software. De har arbeidet med skytespillet Setback siden 2018 og har vokst til å bli et selskap med 13 ansatte. Han har bakgrunn fra økonomi og arbeidet også som en av fem prosjektledere i Trygge Rammer, som arbeidet for å profesjonalisere nystartede norske spillselskaper.
Kristina jobber i dag som Communications Generalist i Funcom. Hun har mastergrad i lydonarrativ dissonans og konsonans, har jobbet med kommunikasjon i prosjektet JoinGame, communitymangement og PR i Krillbite Studio og Poio, i tillegg til prosjektledelse i Funcom.
Elisabeth is the COO of Dirtybit, the studio behind the successful Fun Run titles for mobile (+140 mill downloads). Her responsibilities cover all internal aspects of managing the company, everything from strategy to processes to people and recruiting.
Lars Olav er daglig leder og medstifter i Riddlebit Software. De har arbeidet med skytespillet Setback siden 2018 og har vokst til å bli et selskap med 13 ansatte.
Han har bakgrunn fra økonomi og arbeidet også som en av fem prosjektledere i Trygge Rammer, som arbeidet for å profesjonalisere nystartede norske spillselskaper.
Register deg, og hold deg oppdatert om siste nytt fra Viken filmsenter
Ved å melde deg på vårt nyhetsbrev, samtykker du til at vi lagrer dine persondata for dette formålet. Du kan når som helst melde deg av våre nyhetsbrev. Les vår personvernerklæring her.