Logo – Viken Filmsenter
Nyheter

Hvordan jobbe med publikumsinnsikt i filmproduksjon?


NB! Artikkelen er flere år gammel!

Viken Filmsenter ønsker velkommen til en heldags-workshop med fokus på bruk av publikumsinnsikt i filmproduksjon. Vi har fått med oss Los & Co til å lede oss gjennom dagen.

Workshopen vil gi deg metoder/verktøy til hvordan du i større grad kan bruke innsikt og analyser i arbeidet med å utvikle dokumentarer og kortfilmer. Formålet er å øke ditt prosjekts treffsikkerhet i den relevante målgruppen.

I løpet av denne dagen vil du lære mer om teori og delta i praktiske øvelser om temaet, samt hvordan du kan nå ditt publikum med informasjon om ditt prosjekt.

Ingvil Giske fra Medioperatørene kommer også innom for å dele ferske erfaringer fra sin deltakelse i NFIs prøveordning: Publikumsinnsikt for prosjekt i utvikling.

Høres dette interessant ut for deg?

MELD DEG PÅ HER!

Maks antall deltakere: 25 personer (Det er førstemann til mølla prinsippet som gjelder!)
Deltakeravgift: 250 NOK (inkludert lunsj)

Dato: 19. januar 2023
Tid: 9.30 – 16.00
Hvor: Skur 41 Vippetangen, 0150 Oslo

Målgruppe: Primærmålgruppen er dokumentarister, men andre filmskapere med interesse for tema er også velkomne. Deltakerne skal være bosatt  i Viken-regionen eller Oslo.

Om kursholderne:

Los & Co er et marketingbyrå som gjennom forretningsforståelse, kreativitet og teknologi utvikler effektive strategier og kommunikasjonsløsninger for å påvirke holdninger, vaner og virksomheter. Fasilitator for denne workshop er Mette Adamsen. Mette er daglig leder i Los & Co Drammen og har 22 års erfaring med mediekanaler og -kjøp samt forbrukerinnsikt. Med oss på laget har vi Leif-Henrik Husom fra «innsikteriet» Perceptor. Leif Henrik har 22 års erfaring med design, implementering og bruk av markedsanalyse og forbrukerinnsikt. Han har tidligere jobbet som markedssjef i Telenor, administrerende direktør I MMI Norge og Synovate Norge.

Agenda 

09.00 – 09.30: Ankomst og kaffe

09.30 – 10.00: Velkommen og introduksjon

10.00 – 10.50: Hva er innsikt og hvordan bruke det for å nå ditt publikum

10.50 – 11.00: Pause

11.00 – 12.00: Gjennomgang av ulike innsiktsverktøy og metoder

12.00 – 12.45: Lunsj

12.45 – 14.30: Praktisk oppgaveløsning

14.30 – 14.45: Pause

14.45 – 15.30: Hvordan nå ut til riktig målgruppe, i riktig kanaler med riktig budskap

15.30 – 16.00: Oppsummering

Kontaktperson

Linda Lothe

Ansvarlig kommunikasjon og bransjehevende tiltak
Telefon: +47 900 52 271
E-post: linda@vikenfilmsenter.no

Motta nyhetsbrev

Register deg, og hold deg oppdatert om siste nytt fra Viken filmsenter

Ved å melde deg på vårt nyhetsbrev, samtykker du til at vi lagrer dine persondata for dette formålet. Du kan når som helst melde deg av våre nyhetsbrev. Les vår personvernerklæring her.