Spillkonventet samler årlig den norske spillbransjen og årets konvent nærmer seg raskt.
Den 19. – 20. juni samles vi igjen på Soria Moria hotell i Oslo til to fulle dager med faglig påfyll og sosialt samvær. Har du fremdeles ikke meldt deg på? Informasjon om priser og påmelding finner du på spillkonventet.no
Her er noen drypp fra årets program:
Kunstig intelligens – en game changer?
Hva er kunstig intelligens, hva betyr det for oss, og hvordan vil det kunne påvirke spillbransjen.
Morten Irgens er prorektor Kristiania og grunnlegger av Actenum Corporation. Han er også styremedlem og medgrunnlegger av CLAIRE (The Confederation of Laboratories of Artificial Intelligence Laboratories in Europe), Adra (The Artificial Intelligence, Data and Robotics Association), NORA (The Norwegian Artificial Intelligence Research Consortium) og Punkt Oslo innovasjonsdistrikt.
Ekte Data – Kunstige Spillere
Når man jobber med online flerspiller er KI og data-analyse mer enn bare “kjekt å ha”, det kan være en avgjørende faktor for suksess. Bli med inn i Setback-prosjektet, og se hvordan Riddlebit jobber for å forstå spillerne sine, og samtidig bygge nye, kunstige spillere. Presentasjonen spisser seg inn på spill som er online, men mange av prinsippene er relevante for alle spill.
Jonathan Jørgensen er produsent i Riddlebit, som utvikler Setback. Han er også PhD-kandidat hos NTNU innen spill og KI.
Magneter, hvordan virker de?: Teslagrad 2s reise fra konsept til lansering
Spilldesigner og daglig leder i Rain Games Peter W. Mehldal gir oss et innblikk i utviklingen av Teslagrad 2: suksesser, utfordringer og de viktigste lærdommene som formet spillet til en verdig oppfølger.
Peter W. Mehldal er daglig leder i Rain Games. Når han ikke er opptatt med å lede selskapet jobber han med game design og storytelling. Peter har utviklet og designet spill fra 12 års alderen – og elsker gode historier og dristige valg.
Årets POST MORTEM tar oss gjennom oppfølgeren til millionsuksessen “Teslagrad”. Teslagrad 2 ble av Rune Fjeld Olsen omtalt som “det beste spillet Rain Games har laget til nå”. (Les anmeldelsen hos NRK)
Work in progress og Testbonanza
15 spillprosjekter i utvikling er valgt ut til årets tre seanser under den klassiske headingen “Work in Progress”. Se oversikt over prosjektene som skal presenteres her.
Skal du delta på konventet og har noe spillbart du ivrer etter å vise frem og få respons på? Meld deg på testbonanza her
Spillkonventet arrangeres av Viken filmsenter i samarbeid med Norsk filminstitutt, Virke Produsentforeningen, Kreativt Europa Media, Funcom og landets filmsentre.
Prosjektleder Spillkonventet
Telefon: +47 411 78 696
E-post: Spillkonventet@vikenfilmsenter.no
Ansvarlig kommunikasjon og bransjehevende tiltak
Telefon: +47 900 52 271
E-post: linda@vikenfilmsenter.no