1790-tallet er en økonomisk oppgangsperiode i Oslo. Internasjonal handel bringer strømmer av varer og penger til byen, og mulighetene er mange for de som er flittige. Med moteriktige klær, en dannet væremåte og rett omgangskrets er du din egen lykkes smed. Men det har sin pris. Venner må velges bort og kanskje tråkkes ned, og kanskje ender du som en gammel peppermø når du er 22 år.
Dette er et digitalt dress-up spill, men i stedet for sykeliggjørende kroppsideal og produktplassering for motehus, møter man kvinner og menn slik 1700-tallets kunstnere så dem, og man kler dem opp med klær fra norske museer og samlinger.
Om prosjektet | |
---|---|
Tildelingstidspunkt: | 28. februar 2020 |
Tilskudd: | 300 000 |
Type: | Spill |
Produksjonsselskap: | Tidvis utvikling AS |
Produsent: | Ragnhild Hutchison |
2D illustrasjon og UX | Thomas S. Hansen |
Spillutvikling/ programmering | Carl William Holm |