Tenk deg at du starter som en liten konsentrasjon av energi fanget i en krystall voktet av ond energi. Du bryter deg ut av denne krystallen og klarer å komme deg unna og finne enda en rest av energi. Du kanaliserer denne energien om til en ny celle. Ved hjelp av denne nye cellen forsvarer du deg mot andre celler som du også konverterer til din energi. Slik fortsetter det helt til du har ”råd” til å kanalisere nye og mer avanserte celler som lar deg ta opp kampen mot Kilden.
Sacred Gems vil være et både avslappende og intenst mobilspill der det fokuseres på strategi og overlevelse satt i et estetisk astro-univers med et suggererende lyddesign og musikkspor som varierer etter spillestilen til brukeren. Inspirert fra Tower Defence-sjangeren lar spillet deg bygge komposisjoner av kanoner som skal hindre horder av fiender. Videre vil spillet ha en mer åpen verden med utforskende plattformelementer mer likt klassikere som Metroid, Super Mario og Solar Jetman.
Spillet skal kunne skaleres jo lengre en spiller, og deler av brettene skal genereres proseduralt slik at det åpner opp for variasjon og gjenspill. Spillet vil være fritt for tekst og tale, men ha et intuitivt språk basert på symboler og tegn lekent inspirert fra New Age og teorier omkring hellig geometri.
Plattformer: iOS, Android, PC, MacOS
Konsulentens vurdering
Et godt og lett forståelig konsept, som i tillegg til å appellere til et bredt marked av casual gamere også har en klar kunstnerisk visjon som skiller seg fra liknende spill i samme sjanger.
Om prosjektet | |
---|---|
Tildelingstidspunkt: | 20. mars 2018 |
Tilskudd: | 150 000 |
Type: | Spill, Utvikling |
Produksjonsselskap: | Egil Paulsen |
Produsent: | Egil Paulsen |
Regi: | Egil Paulsen |