Vi eksperimenterer med måter å bruke publikum i tidlig idéfase, for å:
– øke spekteret av idéer og inspirasjon til filmens univers
– få felles referanser om hvem vi forteller til
– styrke sammenhengen mellom prosjektets integritet og veien til publikum.
Om workshopen
Vi tester teknikker fra spillbransjens game jams for å skape en leken setting der du som historieforteller kan finne inspirasjon. Målet er å komme frem til enkle og billige måter å treffe publikum, gjennom metoder som kan utføres av teamet selv i flere faser av prosjektet. Du får også tips til hvordan du kan tenke for å jobbe med større univers knyttet til prosjektet ditt.
Du må gjerne ha med deg ditt eget prosjekt – vi velger ett prosjekt som vi arbeider med under workshopen for å teste metoden. I etterkant av workshopen får du utdelt metodemateriell, og om du ønsker kan det gis 1:1 veiledning på hvordan du kan planlegge din egen workshop.
Praktisk informasjon
Workshopen passer for manusforfattere / regissører og andre kreative (gjerne i team) som er nysgjerrige på hvordan de kan interagere med publikumet sitt i en tidlig fase.
Tid: 23. april, 12:00-16:00
Sted: Sentralen (P1) , Øvre Slottsgate 3, Oslo
Om workshopholderne
Cecilie Stranger-Thorsen og Thomas Viktil holder workshopen sammen. Cecilie er prosessleder og jobber med kreative verksted for film- og spillutviklere og har arrangert flere hackathons / game jams på tvers av bransjene. Thomas har 20 års erfaring som spillutvikler, senest som leder for spillavdelingen hos Qvisten Animation. Han er medeier av Rubarb som startet opp i 2023 og som utvikler både egne spill og andres univers.
Ansvarlig kommunikasjon og bransjehevende tiltak
Telefon: +47 900 52 271
E-post: linda@vikenfilmsenter.no