Endelig kan vi gå tilbake til en slags hverdag igjen, etter måneder med permitteringer og hjemmeskole, krisepakker og usikkerhet. Som privatpersoner er vi lettet over å komme tilbake til normaliteten, men hvordan er det med film og spillbransjen: hvilken normalitet er det egentlig vi returnerer til? Hvilke sårbarheter har denne krisen avdekket, og hvordan kan vi sørge for å gjøre bransjen mer robust i møte med slike raske skift, som garantert kommer igjen?
Johanna Koljonen, har grepet utfordringen om å tenke høyt om fremtiden og vil i seminaret besvare følgende spørsmål; i tillegg til de du lurer på:
Foredraget finner sted på Crowdcast 3. juni klokken 15:00 og holdes på svensk.
Om Johanna Koljonen
Johanna Koljonen (CEO, Participation Design Agency) er medieanalytiker, forfatter og opplevelsesdesigner. Hun er forfatter av Nordic Film Markets årlige Nostradamus-rapport og sitter i styret til Svenska Filminstitutet.
Hun foreleser internasjonalt om film- og TV-bransjens fremtid og om design av narrative spill og opplevelser. Tidligere var hun deleier i Rundfunk Media, som produserer radio og TV for svensk allmennkringkastning. I 2011 mottok hun Stora Journalistpriset i kategorien «Årets förnyare». Hennes seneste bok er Larp Design: Creating Role-Play Experiences.